Utbildning: Strategi för sociala medier – använd kanalerna rätt

Står din organisations digitala kommunikation och stampar lite? Har ni lite lagom dåligt samvete för att ni uppdaterar för sällan eller tvärtom för mycket och inget händer? Ta chansen att få nya idéer för er digitala närvaro. 

Brit Stakston, författare till ”Gilla!”

Under dagen får ni chansen att utveckla er kommunikation genom att djupdyka i olika kanalers syfte och innehåll. Efter kursen kommer ni ha med er en tydlig plan för att kunna göra en omstart för organisationens digitala närvaro. Vi går igenom olika kanalers funktioner, hur du kan använda olika plattformar, till vad de ska användas och vilket innehåll som fungerar bäst på just den plattformen.

Du får med dina insikter om hur du kan säkerställa det som publiceras i varje kanal är optimerad för just den kanalen. Vi hoppas också på att ni får mer er många nya idéer, om kanaler som ni kanske borde sluta med eller nya plattformar ni borde utveckla er närvaro inom.

Kursledare är Brit Stakston, författare till boken Gilla! och en flitigt anlitad talare, inspiratör, workshopledare och moderator. Passa på att ställa alla de frågor ni har till Brit under dagen. Hon har en gedigen kunskap hon gärna delar med sig av. Efter 10 års föreläsande om digitalisering och många digitala uppdrag i bagaget har hon djup erfarenhet om möjligheterna för kommunikation i det förändrade medielandskapet.

  • När: 9 april 2018 , kl 9.00 -16.00
  • Var: Wallingatan 37
  • Pris: 4500 kr inkl moms (i priset ingår fika och lunch)

Anmälan dig här senast den 3 april: https://idealistasfrlag.typeform.com/to/wkEy5L

Har du frågor om utbildningen? Kontakta Lovisa Persson, utbildningssamordnare

Dela på Facebook Twittra