Utbildning: Kanalvalsstrategi – skapa engagemang i olika kanaler

Brit Stakston, författare till ”Gilla!”

Känns det som att organisationens digitala närvaro står och stampar lite? Eller har ni lite lagom dåligt samvete för att ni uppdaterar för sällan? Ta chansen att få ny energi för er digitala kommunikation.

Under dagen får ni chansen att utveckla er digitala närvaro ytterligare en nivå genom att djupdyka i varje kanals syfte och innehåll. Efter kursen kommer ni att ha konkreta verktyg med sig för att kunna göra en nystart för organisationens digitala närvaro.

Vi går genom vilken kanal kan man använder till vad och vilket innehåll som kan fungera på just den plattformen. Ideér om hur ni kan särskilja vad som publiceras i vilken kanal kommer vara mycket tydligare efter utbildningen. Kanske har ni också med er nya idéer, om kanaler som ni kanske borde sluta med eller nya kanaler man borde utveckla er närvaro inom.

Kursledare är Brit Stakston författare till boken Gilla! och en flitigt anlitad talare, inspiratör, workshopledare och moderator med goda referenser. Efter sju års föreläsande om digitalisering med minst 100 framträdanden per år är erfarenheten djup om vilka frågor som finns runt utmaningar och möjligheter som det förändrade medielandskapet medför.

  • När: 6 april 2017, kl 8.30-12.00
  • Var: Wallingatan 37
  • Pris: 3400 kr inkl moms

Under eftermiddagen den 6 april kommer Ulrika Eklund att hålla en utbildning om distansmötespedagogik. Du kan välja att gå en av utbildningarna för 3400 kr eller båda för 5600 kr.

Anmälan dig här senast den 3o mars: https://idealistasfrlag.typeform.com/to/bFEmcP

Har du frågor om utbildningen? Kontakta Lovisa Persson, utbildningssamordnare

Dela på Facebook Twittra